Lokal gastronomiczny i jego aranżacja

Lokal gastronomiczny i jego aranżacja
Lokal gastronomiczny powinien mieć swój własny styl i styl ten musi być odrębny od stylu innych lokali. Chodzi o to, by wyróżnić się na tle konkurencji i ażeby to wyróżnienie było pozytywne. Identyfikacja wizualna Warszawa w kontekście lokalu gastronomicznego zakłada przygotowanie logotypu, karty dań, rozmaite wizytówek, ulotek, skróconych folderów ofertowych, naklejek na samochody, ale często również wizualizacji wewnątrz lokalu.



Wszystkie te elementy muszą do siebie pasować. Muszą być stworzone ze smakiem, z gustem i wyczuciem, ale nie mogą być zbyt futurystyczne albo nietypowe, aby łatwo było je zrozumieć i powiązać z danym miejscem. Aranżacja lokalu gastronomicznego musi być też komfortowa. Chodzi przede wszystkim o wygodę. W takim miejscu klienci muszą się czuć zwyczajnie przyjemnie. Muszą mieć wystarczająco na prawdę dużo miejsca, prosty dostęp do baru i do toalet czy miejsca odbioru potraw. Szlaki komunikacyjne w lokalu nie mogą się ze sobą krzyżować, aby nie tworzył się zamęt i problemy powiązane z poruszaniem się w środku. Zdecydowanie lepiej iść na jakość niż na ilość. Piękna aranżacja to taka aranżacja, która obejmuje wszystkie bardzo ważne aspekty i nie zaniedbuje tego, co istotne. Jeśli zapomnijmy o jakimś elemencie, który prócz tego jest znaczący, to musimy sobie zdawać sprawę z tego, że konsekwencje mogą być bardzo złe, nasz lokal może nie wypadać dobrze na tle konkurencji i tym samym nie zarabiać tyle, ile byśmy chcieli. Identyfikacja wizualna to dla restauracji bardzo ważna kwestia i trzeba o tym zastanowić się jeszcze zanim zdecydujemy się ostatecznie otworzyć lokal.

Polecamy: projekt pokoju hotelowego.